طالبان؛ «فرانکشتاین» یا غول درست شده از مرده گان است!
  محمد عالم افتخار محمد عالم افتخار

  

 

   

                           (خبر -  نظر)

 

خبر ؛

وزیر خارجه پاکستان:

کشورهای زیادی باید به خاطر ایجاد فرانکشتاین (طالبان) سرزنش شوند

وزیر امور خارجه پاکستان با تأکید بر تغییر سیاست‌های پاکستان در مقایسه با گذشته، اظهار داشت که کشورهای مختلفی که در ایجاد «فرانکشتاین» (طالبان) سهیم بوده‌اند، باید مورد سرزنش قرار گیرند.
حنا ربانی وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: «باید عملکرد فعلی پاکستان را بدون در نظر گرفتن اقدامات گذشته این کشور مورد بررسی قرار داد.»
وی تأکید کرد که تمام کشورهایی که در ایجاد فرانکنشتاین (طالبان) سهیم بوده‌اند باید مورد سرزنش قرار گیرند.
ربانی با رد این موضوع که پاکستان به دنبال عمق استراتژیک در افغانستان است، گفت: «با این حال اگر پاکستان به دنبال هر نوع عمق استراتژیک در افغانستان است، به طور قطع از طریق اقدام نظامی یا جنگ نیابتی نمی‌تواند به آن دست پیدا کند بلکه تنها راه دستیابی به آن، اعتمادسازی میان اسلام‌آباد و دولت افغانستان است.»
برخی رسانه‌های پاکستانی بر این باورند که این اظهارات در واقع نوعی تغییر سیاست پاکستان است.
به نوشته روزنامه داون پاکستان، این تغییر سیاست درست زمانی انجام شده است که مذاکره با طالبان علنی شده و نقش پاکستان به عنوان یک واسط بی‌طرف و صادق به خاطر حمایت‌های این کشور از طالبان زیر سئوال رفته است.
وزیر امور خارجه پاکستان افزود: «ایجاد روابط پایدار و دوستانه با افغانستان چیزی است که مطلوب آینده پاکستان است.»
وی با اشاره به درخواست هفته گذشته یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان برای انجام مذاکرات بین الافغانی، گفت: «هدف از طرح این ایده این بوده که افغان‌ها بتوانند در سطح لویه جرگه درباره چارچوب وسیع‌تر مذاکرات صلح تصمیم‌گیری کنند.»
در عین حال وی تصریح کرد که این روند پیشنهادی در مقابل مذاکرات قطر به رهبری آمریکا، نیست.
ربانی این 2 روند را مکمل یکدیگر دانست.
اشاره ربانی به این که کشورهای زیادی باید به خاطر ایجاد فرانکنشتاین جوابگو باشند، به این است که علاوه بر پاکستان کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس نیز دست داشتند اما اکنون تمام اتهامات به اسلام‌آباد وارد است.
داستان فرانکنشتاین، قصه داکتری بود که با استفاده از قسمت‌های مختلف بدن مردگان، مخلوقی را بوجود آورد و با بهره‌گیری از نیروی الکتریسته رعد و برق به او جان بخشید تا حدی که به صورت موجودی مستقل به حرکت درآمد و به تدریج از حیطه کنترل داکتر فرانکنشتاین خارج شد.
اعتقاد بر این است که طالبان و القاعده نیز مخلوق سرویس‌های استخباراتی کشورهای منطقه و فرامنطقه هستند که برخی از آنان مانند پاکستان و آمریکا بارها به دست داشتن در ایجاد آن اعتراف کرده‌اند.

 

نظر :

با عرض حرمت خدمت خانم وزیر بانو حنا ربانی ؛ متإسفانه بسیاربسیاربسیار مشکل است که « عملکرد فعلی پاکستان را بدون در نظر گرفتن اقدامات گذشته این کشور مورد بررسی قرار داد.»

 مگر فرمودهء مقبول ، رسا ، تاریخی و تکاندهنده شان که « تمام کشورهایی که در ایجاد فرانکنشتاین (طالبان) سهیم بوده‌اند باید مورد سرزنش قرار گیرند.» جای قدر دانی و سپاسگذاری دارد.

گرچه از سابق نیز سران سطوح مختلف پاکستان و منجمله بی نظیر بهوتو صدراعظم وقت ؛ اعترافات جانانه و کافی و شافی مبنی بر این انجام داده اند که طالبان ساختهء اجانب و دشمنان افغانستان به سهم گیری تعیین کنندهء پاکستان بوده اند و میباشند؛ معهذا بیانات خانم وزیر حنا ربانی ؛ اینبار تازه گی بسیار و وزن سنگین دارد. چرا که بانو ربانی با استعمال واژهء«فرانکنشتاین» اینبار از ژرفترین بعد ماهیت درونی و تاریخی و زمانی و معنایی هیولای طالبان پرده برداری میکنند.

آری! طالبان «فرانکنشتاین» است . ساختاری به هم آمده از مرده گان قرون وسطی و ماقبل آن که حتمی هم نیست سراپا مردگان آدمی باشند.

چرا که حاجت تحقیق زیاد نیست ؛ در همینجا تشریح میگردد که«فرانکنشتاین» چه بود و چه هست ؛ توجه بفرمائید: «فرانکنشتاین» "قصه داکتری بود که با استفاده از قسمت‌های مختلف بدن مردگان، مخلوقی را بوجود آورد و با بهره‌گیری از نیروی الکتریسته رعد و برق به او جان بخشید تا حدی که به صورت موجودی مستقل به حرکت درآمد و به تدریج از حیطه کنترل داکتر فرانکنشتاین خارج شد.

اعتقاد بر این است که طالبان و القاعده نیز مخلوق سرویس‌های استخباراتی کشورهای منطقه و فرامنطقه هستند که برخی از آنان مانند پاکستان و آمریکا بارها به دست داشتن در ایجاد آن اعتراف کرده‌اند."

اما فقط تمام اسناد و شواهد و داده های عقلی و علمی حاکی از آن است که فرانکشتاین مسما به "طالبان" ؛ به هیچ عنوان از حیطه کنترول پاکستان و خالقان دیگرش خارج نشده است و نمیتواند خارج گردد.

 به هرحال نمیخواهیم خاطر خانم وزیر مکدر شود و از نفس  اینکه تصریح فرموده اند؛ طالبان یعنی موجودی خلق شده از ترکیب مردگان ؛ درست همانند مخلوق ایجاد کرده دکتور فرانکشتاین که دیگر چنین مخلوقاتی به نام همان مبدع نخستین ؛ غول «فرانکشتاین» نامیده میشود و طالبان مخلوق پاکستان و شرکایش دومین بلا و غول مکمل فرانکشتاین میباشد که تولید انبوه گردیده است .

از انجا که چنین مخلوقات و مصنوعات ؛ بدون مقدمه  خلق و صنعت نشده اند و نمیتوانسته اند شده باشند؛ تجربه های طولانی روی هیکل های ماقبل طالبانی ( فرانکشتاین های آزمایشگاهی که معلوم الحال اند)؛ قبلاً به حدکافی صورت گرفته است. فرانکشتاین های مقدماتی و آزمایشگاهی در «تلک خرس» و بند و بساط های دیگر محکم جا افتاده و ابدی گردیده اند!


March 5th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها